Skieruj się w to miejsce jeśli jesteś ciekawy na czym polega mass collect.
Mass collect jest usługą, która pozwala na błyskawiczną weryfikację wpłat na konto. Przybliżamy pokrótce, jak funkcjonuje mass collect i jak ułatwia organizację dużym i małym przedsiębiorstwom.
Mass collect – korzyści z nadania kontrahentom własnych numerów rachunków
Działanie mass collect jest praktycznie rzecz biorąc niezmiernie proste. Polega na przydzieleniu wszystkim klientom niepowtarzalnego numeru rachunku, który jest jednocześnie ich symbolem identyfikacyjnym. Takie rozwiązanie jest przydatne tam, gdzie co miesiąc obsługiwana jest spora ilość klientów, czyli na przykład na uczelniach wyższych, w firmach oferujących usługi telekomunikacyjne, a także wszystkich branżach, gdzie wykorzystywane jest płatności abonenckie (m.in. w klubach fitness). Należności przesyłane w systemie mass collect trafiają na wskazany rachunek firmowy, niemniej jednak uprzednie przypisanie klientom niepowtarzalnych numerów rachunków pozwala na ich sprawniejszą identyfikację, niezależnie o tego, jaką metodę wybrali oni do realizacji przelewu (tradycyjny przelew, przelew za pośrednictwem poczty czy też przelew z karty). Wykorzystanie mass collect łączy się też z mniej czasochłonnym księgowaniem przelewów aniżeli w przypadku księgowania przez pracownika, a przy tym eliminacją prawdopodobnych pomyłek, jakie mogą zdarzyć się w trakcie tego procesu.
Łatwiejsze śledzenie przychodzących opłat – o plusach usługi mass collect
Choć usługa mass collect nie jest obecnie dostępna we wszystkich bankach (posiadają ją między innymi część banków spółdzielczych i BNP Paribas) wypada zastanowić się nad jej zastosowaniem w przedsiębiorstwie, również takim, które każdego miesiąca rozlicza około 100 dokumentów księgowych. Zastosowanie mass collect niesie ze sobą wszak kilka korzyści, jak np. oszczędność czasu pracowników działu księgowości, opcja powiązania z systemem finansowo–księgowym (a tym samym bieżące monitorowanie spływu opłat) czy integracja z aplikacjami Finance Automation. Taką polską aplikacją dedykowaną do automatycznej obsługi należności jest Flobo. Pozwala ona nie tylko na połączenie z systemem mass collect banku, ale posiada także opcję wysyłania przypomnień o nadchodzących terminach płatności i windykacji, co w ciągu kilku miesięcy skutkuje podniesieniem terminowości u kontrahentów otrzymujących faktury.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]