W ostatnich latach temat ekologii przeobraził się w jedną z głównych spraw, roztrząsanych w debacie publicznej. Potrzeba zmiany naszych nawyków związanych z odpowiedzialnym stosowaniem zasobów Ziemi, krok po kroku przebija się do każdej dziedziny życia, również do świata marketingu. Teraz zarówno ogromne koncerny, jak i niewielkie przedsiębiorstwa, zmierzają do tego, aby stać się eco-friendly. Swoje zaangażowanie w ochronę przyrody mogą one pokazać odbiorcom w rozmaity sposób, m.in. poprzez zastosowanie w działaniach marketingowych eko gadżetów reklamowych.
Z czego wytwarzane są eko gadżety promocyjne?
Ekologiczne gadżety to towary reklamowe, ale wykonane z materiałów powtórnie przetworzonych albo szybko degradowalnych. Są to też gadżety z tekstyliów bez domieszek tworzyw syntetycznych, które można używać na co dzień i których obdarowany nimi klient nieprędko się pozbędzie. Powoduje to, że ich stosowanie w niewielkim stopniu wyrządza szkodę otoczeniu. Do grupy ekologicznych gadżetów promocyjnych kwalifikuje się również te artykuły, które wykonane są z PP, czyli z polipropylenu. Mimo, że jest to polimer, łatwo poddaje się on przetworzeniu, z kolei kiedy już nie jest to możliwe, w trakcie jego rozkładu nie wytwarzają się niebezpieczne gazy.
Ekologiczne gadżety promocyjne – co oferują dostawcy?
Można przypuszczać, że w asortymencie hurtowni z rzadka spotyka się szeroki katalog eko gadżetów. Takie założenie jest błędne. Już sama oferta odzieży reklamowej jest olbrzymia – można zlecić nadruki na t-shirtach z bawełny organicznej, w różnorodnych krojach (dziecięcych, męskich oraz damskich), a także w szeregu barwach. Grafiki reklamowe nanoszone są na jutowe oraz bawełniane torby, dostępne w formie klasycznych toreb zakupowych, ale również m.in. plecaków-worków. Pozostałe popularne gadżety tego typu to oczywiście długopisy, które produkuje się ze zrolowanego papieru lub z bambusa, kosmetyczki, papierowe pojemniki na gorące napoje oraz eko puszki z biodegradowalnych polimerów.