Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Aby skorzystać z doświadczenia specjalistów z agencji SEO, odwiedź seo4.net.

Firmy lub właściciele stron internetowych, którzy marzą o tym, by pojawiać się na najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie starań na własną rękę. Nie mając doświadczenia w zakresie SEO i nie śledząc systematycznie informacji o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować trafnie i – kluczowe – skutecznie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, lecz nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet zarezerwowany na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w zatrudnione są tam też eksperci od kampanii Google Ads, programowania, content marketingu czy grafiki, którzy służą merytorycznym wsparciem w tych sferach.

Firma SEO – transparentność jej prac to podstawa

Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Czym kierować się podczas szukania podmiotu, która wywinduje w górę naszą widoczność w SERP? Polecamy wybrać agencję, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a również tych marketingowych oraz kreatywnych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Współpracując z firmą, która działa od minimum dekady, można mieć pewność, że ma ona duże doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować ciekawe portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach dodają zakładkę z opisem tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę wypada zapoznać się ze studia takich przypadków, żeby wstępnie zobaczyć, jakich efektów można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi zadaniami się mierzyła oraz dla jakich branż pracowała. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: informuje o planach prac na zbliżające się tygodnie, jak również przesyła sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich efekty.

Inna licząca się kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu działań do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpowiada w ciągu 30 minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o dodatkowe dane o firmie, konieczne do zaprezentowania dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie da się odnaleźć samodzielnie w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych do chwili obecnej pracach SEO oraz o istotnych dla klienta produktach lub usługach, które chciałby wypromować.

Rozliczenie za pozycje – czy to korzystny system rozliczenia z agencją SEO?

Ostrożnie należy potraktować agencje SEO, które sugerują typ umowy z opłatą za wypracowany efekt. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO dopiero wówczas, kiedy frazy kluczowe osiągną wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top3 albo Top10). To w dalszym ciągu stosunkowo popularny rodzaj rozliczeń, lecz niesie ze sobą wysokie niebezpieczeństwo – można bowiem osiągnąć natychmiastowy efekt łamiąc standardy ustalone przez Google. Nieprzerwanie aktualizowany algorytm również nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych klientowi, stąd rzetelna agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych pozycji. Jeśli idzie o cenę za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie bywa ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu niezbędne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by przeprowadzić skrupulatny audyt SEO, a później wprowadzać w życie wszystkie wymienione w nim zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, jak witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają o wiele niższe.

Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]