Spostrzegłeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Wszystkie działania, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Powyższe symptomy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.
Jak działa filtr Google
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Usunięcie filtru Google
Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej toksyczne – działania te usprawnią nam odpowiednie programy takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe działania potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie wróci na dawną pozycję.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas szybkiego działania. Podczas trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem specjaliście.