Audyt SEO wykryje szereg dysfunkcji witryny

Audyt sklepu - więcej o tej usłudze odnajdziesz tu.

Audyt – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza kontrolę przedsiębiorstwa, spółki bądź firmy pod kątem przeróżnych aspektów, m.in finansowych i organizacyjnych, jak również analizę perspektyw przyszłego rozwoju. Co, mając na uwadze zacytowaną definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony www, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak prędkość ładowania się witryny, kod strony, hierarchię nagłówków, meta opisy i tytuły i wiele bardziej i mniej istotnych aspektów. Poza samym wyliczeniem nieprawidłowości i błędów, w rzetelnym audycie SEO powinny znaleźć się też wskazówki odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO bada witrynę www pod kątem treści na stronie, użyteczności, zgodności ze normami W3C, jak również prawidłowości kodu. Co więcej sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby wykryła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co najważniejsze – zaleciła działania, które umożliwią ich naprawę.

Sygnały, iż warto zlecić audyt SEO

W sieci jest masa narzędzi i stron, z wykorzystaniem których natychmiast i bez opłat przeprowadza się audyt SEO witryny. Plusy tej opcji? Szybkość oraz cena. Argumenty przeciw? Długo by wyliczać. Wersje testowe czy też bezpłatne narzędzia z niewielką liczbą opcji, są niedoskonałe. Jeśli już przyuważą jakieś uchybienia na stronie, to zazwyczaj nie wszystkie. Sporo błędów (np. w kodzie) dostrzec można jedynie w czasie analizy wykonanej nie przez algorytm, a przez człowieka.

Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję trzeba poczekać zwykle od tygodnia do blisko miesiąca. Czas na przygotowanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego zrealizowania. Audyt płatny pozwoli wykryć wszelkie istotne problemy obecne na stronie. Jeśli strona była uruchomiona na platformie pokroju Magento czy Shoper bądź na ogólnodostępnym szablonie, to błędów do naprawienia może być mnóstwo. Gdy strona wolno się ładuje i nie ma właściwie żadnej widoczności na ważne dla klienta słowa kluczowe, to także są to znaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.

Jakie problemy ujawnia audyt SEO?

Sumiennie wykonany audyt SEO może obnażyć masę wad strony, między innymi:

  • brak bądź nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
  • powody niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu witryny,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne wczytywanie się jakiś obrazów,
  • brak bądź niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • wolne wczytywanie się strony w wersji na komputer i na urządzenia mobilne

.

Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]