Kiedy posiadasz swój biznes i tworzysz dla niego stronę www, niewątpliwie z czasem rozmyślasz o tym, co zrobić, by pojawiała się ona wysoko w rezultatach wyszukiwania. Jasne jest przecież, iż współcześnie obecność w sieci jest jedną z podstaw sukcesu, gdyż to właśnie stąd szereg klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak wobec tego znaleźć dobrą firmę SEO? Należy kierować się sugestiami ekspertów, a najlepiej tych od Google.
Jak znaleźć dobrą agencję SEO? Google udostępniło o tym instruktaż
Nie da się ukryć, że cały sektor SEO, czyli działań związanych z optymalizacją stron internetowych pod wyszukiwarki, pojawiła się i cały czas rozkwita zasadniczo wyłącznie za sprawą Google. Mimo obecności licznych alternatyw, jak przykładowo Baidu, Rambler czy DuckDuckGo, nadal najważniejsze są pozycje uzyskane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy zatem, kto potrzebuje być widocznym w internecie, musi pracować na swoją pozycję na pierwszej stronie w Google. W przypadku usług, w których występuje silna konkurencja, najczęściej jest to nierealne bez konsultacji ze specjalistami z agencji SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których koncepcja optymalizacji stron jest kompletną nowością, i przygotowało krótki instruktaż, jak rozpoznać dobrą firmę SEO.
Najważniejsze cechy rzetelnej agencji SEO
Pracownica Google z przeszło 10-letnim stażem punkt po punkcie wyjaśnia, jak zidentyfikować solidną agencję SEO, wymieniając wśród kluczowych cech m.in.:
- dbałość o całościową widoczność strony internetowej, a nie tylko pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na pojedyncze frazy,
- zapewnienie stronie wsparcia technicznego i prowadzenie działań nad zwiększeniem jej użyteczności,
- przejrzystość odnośnie prowadzonych działań, m.in. poprzez ciągły dostęp do statystyk strony i cykliczne raporty,
- zdolność szacowania budżetu oraz czasu koniecznego do zakończenia zakładanych wdrożenia,
- rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od zrozumienia, w jaki sposób klient prowadzi swój biznes, jakie są jego cele oraz kto stanowi jego najpoważniejszą konkurencję.
Przedstawicielka firmy Google wskazuje także, iż rzetelna agencja SEO nigdy nie obieca znakomitych rezultatów z dnia na dzień, bo optymalizacja strony internetowej jest procesem długotrwałym, nieraz dającym zauważalne rezultaty na ogół po paru miesiącach pracy.