PBN - więcej o ofercie na https://pbnmarket.pl.
By klient zauważył twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, ale też zadbać o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy regularnie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla potencjalnego klienta artykuły. Lecz nie wolno też lekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
PBN – proste pozyskiwanie sporej liczby zdywersyfikowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, bowiem są zakładane a potem administrowane przez jeden podmiot (najczęściej przez agencję SEO albo sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość dostępnych tam artykułów. PBNy są na ogół wykorzystywane jako element szerszej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bowiem najlepsze rezultaty ich użycia daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają pozyskanie dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich urozmaicenie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać to, że ich wykonanie to spory koszt, a następnie należy poświęcać wiele godzin na utrzymanie ich na właściwym poziomie.
Jak korzystać z PBN? Zalecamy wizytówki NAP i publikacje z canonicalem
PBNy znakomicie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie przedstawione są najistotniejsze dane kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres oraz telefon lub e-mail. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też zakładka w internetowym katalogu biznesowym, profil w mediach społecznościowych czy artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Drugi ciekawy sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej wartość pierwotnego artykułu, bowiem natrafianie na linki do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych traktują jako sygnał, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały godne przeczytania, wiarygodne informacje. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL, gdzie kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych przede wszystkim z medycyną, prawem, aktualnymi wydarzeniami czy doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO