Spoty reklamowe to zwykle półminutowe produkcje filmowe, których nadrzędnym zadaniem jest promocja usług lub produktów danej marki. Mogą być prezentowane w standardowych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni miejskiej (monitory w komunikacji publicznej) lub przed filmami w kinach. W czasach powszechnego dostępu do sieci WWW trafionym pomysłem jest także udostępnienie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, przykładowo, jako treści promowanej na Facebooku albo przed klipami na YouTube. Wiele przykładów pokazuje, iż treść udostępniana viralowo w internecie to najefektywniejsza metoda na promocję produktów i usług.
Produkcja spotów reklamowych – co jest istotne?
Spoty reklamowe z reguły nie trwają dłużej niż 30 sekund i prezentują treści w bardzo skondensowanej formie, dlatego przy ich produkcji istotne jest twórcze, nieszablonowe podejście do wizualizowanego tematu. Z uwagi na to, iż reklamy w tradycyjnych mediach emitowane są w przerwach pomiędzy programami, ich kreatorzy rywalizują ze sobą w wyścigu o przyciągnięcie uwagi odbiorców. W produkcji spotów reklamowych sporą rolę pełni też dobrze dobrana muzyka.
Filmy reklamowe – zadanie dla zawodowców
Produkcja spotów reklamowych jest zadaniem dla zawodowców, którzy dysponują najwyższej jakości sprzętem (stabilizatory obrazu, kamery sportowe i tradycyjne, lustrzanki cyfrowe, drony), a w swojej pracy korzystają ze specjalistycznego oprogramowanie do postprodukcji – dźwięku, montażu czy korekty kolorów. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych zatrudniają także zawodowych aktorów i lektorów. Fundamentem filmu reklamowego jest natomiast fascynujący scenariusz przyciągający uwagę odbiorców, zadziwiający kreatywnością, a czasem nawet pobudzający ich do myślenia lub wywołujący wzruszenie.