Popularne rodzaje pozycjonowania – lokalne, okresowe i long tail

Więcej w temacie strony internetowe pozycjonowanie na https://seo4.net/pozycjonowanie-stron/

Istnieją 3 kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić najczęściej:
– dzielnicę (przykładowo “sklep rowerowy Retkinia”)
– miasto (“siłownia Kraków”)
– kraj (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do osób przebywających na danym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest wykorzystywana również wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma mały budżet na reklamę i nie jest w stanie konkurować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja amerykańska“, to “restauracja amerykańska Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy model pozycjonowania to dobre i sprawdzone wyjście dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Dzięki właściwemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads mocno się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail to też dużo mniejsza konkurencja. Istotne jest także to, iż coraz powszechniejszy jest trend wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– obuwie sportowe puma Turin II białe sklep online,
– golarka Philips One Blade Pro srebrna,
– smartfon Samsung Galaxy A10 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne w szczególności dla sklepów online. Za pośrednictwem tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę artykułów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, Święto Pracy lub finały Pucharu Polski w piłce nożnej. Ten typ pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześniej. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Przeważnie należy zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową albo zmienioną treść witryny.

Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]